طلا و جواهر مردانه

زیورآلات طلا و جواهر مردانه از دیرباز در فرهنگ‌های مختلف جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این زیورآلات از جمله انگشتر، گردنبند، دستبند و گوشواره‌ها هستند که برای تزئین و زیبایی بیشتر از آن‌ها استفاده می‌شود. در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی و خاورمیانه، استفاده از زیورآلات طلا و جواهر مردانه برای نشان دادن ثروت و قدرت بسیار مهم است و به عنوان یک علامت از شان و مقام فرد استفاده می‌شود. همچنین در فرهنگ‌های غربی، استفاده از این زیورآلات برای تزئین و جذابیت بیشتر بسیار مرسوم است. امروزه با توجه به تنوع بسیار زیاد زیورآلات مردانه، هر کسی می‌تواند برای هر سلیقه و سبکی زیورآلات مناسب خود را پیدا کند.

این روزها به همان راحتی که جواهرات زنانه می‌خرید، می‌توانید زیورآلات مردانه را به صورت آنلاین خریداری کنید. بسیاری از جواهر فروشی های آنلاین و آفلاین مجموعه های جداگانه ای برای مردانی دارند که دوست دارند کمی درخشش داشته باشند. حقیقت این است که جواهرات مناسب,  به آقایان این امکان را می‌دهد که جذابیت و استایل خود را بدون هیچ زحمتی تکمیل کنند. آیا به دنبال خرید جواهرات برای مرد زندگی خود هستید؟

ما دستورالعمل های خاصی را برای کمک به شما در انتخاب جواهرات برای مردان گردآوری کرده ایم. از نکات و ترفندهای ساده گرفته تا برخی از آخرین ترند ها در جواهرات مردانه, در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

شخص و موقعیت: دو چیز که بیش از همه مهم است

  • این اولین چیزی است که هنگام خرید جواهرات برای یک مرد باید در نظر بگیرید. آیا آن را برای پدر، برادر، شخص مهم یا دوست خود می‌خرید؟ آیا آن را برای یک دانشجو می‌خرید یا برای کسی که در جلسات کاری شرکت میکند؟  شخصی که برای او جواهرات می‌خرید تفاوت را ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، ممکن است پدر شما یک انگشتر کلاسیک یا یک جفت دکمه سرآستین طلای سفید را دوست داشته باشد، در حالی که ممکن است برادر و شوهر شما که از مد آگاه هستند، از این هدیه لذتی نبرند.
  • مناسبتی که برای آن قصد تهیه هدیه دارید به اندازه شخصی که برایش جواهرات می‌خرید مهم است. بسیاری از جواهرسازان مجموعه های جداگانه ای برای تولد، سالگرد و دیگر مناسبت های خاص دارند. برای شروع، ایده خوبی است که چنین مجموعه هایی را بررسی کنید تا چیزی متناسب با موقعیت و همچنین بودجه خود پیدا کنید.

  • رنگ طلایی عامل تعیین کننده دیگری است که باید هنگام خرید جواهرات برای مردان در نظر بگیرید. جواهرات مردانه معمولاً طلای سفید و طلای زرد هستند. طلای زرد انتخابی کلاسیک و همیشگی است و مناسب مردانی است که به هر چیز کلاسیک تمایل دارند. از طرف دیگر طلای سفید جذابیت معاصری دارد و هدیه شما را مدرن جلوه می دهد. پلاتین هم همینطور. برای مردانی که بدشان نمی‌آید رنگ‌های گرم‌تر طلا را امتحان کنند، رزگلد نیز ایده‌آل است. بنابراین، بر این اساس انتخاب خود را انجام دهید.

به همان اندازه انتخاب سنگ قیمتی مناسب نیز مهم است. الماس مانند زنان مورد علاقه مردان است، بنابراین مطمئن ترین گزینه برای هدیه است. زیورآلات با جواهرات رنگارنگ مانند یاقوت، زمرد و یاقوت کبود نیز این روزها مرسوم هستند.

اگر در انتخاب خود شک دارید ،به دنبال ساده ترین ها باشید.

اغلب اوقات، بهترین طرح‌های جواهرات مردانه ساده‌ترین طرح‌ها هستند. اگر نمی‌دانید مردی که برایش خرید می‌کنید درخشش را دوست دارد، یک انتخاب هوشمند داشته باشید. به دنبال طرح هایی باشید که ظرافت را به شکل نامحسوس در خود جا داده اند. وقتی شک دارید، به دنبال طراحی ساده و شیک باشید.

اکثر مردان، نه همه، جواهرات کاربردی را دوست دارند. بنابراین، ساعت های نگین دار و یا دستبند های چرم و دکمه سرآستین نقطه شروع خوبی هستند. حلقه ها نیز از جمله کادوهای محبوب مردان هستند.

نمادگرایی را در نظر بگیرید

مانند خانم ها، آقایانی که از جواهرات استفاده میکنند را نیز می‌توان به دو گروه بزرگ دسته‌بندی کرد: کسانی که آن را به عنوان مد استفاده میکنند و کسانی که آن را به دلیل ارزش نمادین آن استفاده میکنند. هنگام خرید برای شخصی در دسته دوم، مهم است که به دنبال جواهراتی باشید که بتواند این احساسات را در او ایجاد کند.

به عنوان مثال، می توانید جواهراتی را با سنگ تولد او در روز تولدش انتخاب کنید یا طرحی انتخاب کنید که دارای نقشی باشد که یادآور یک تجربه مشترک در یک مناسبت خاص است. حتی با وجود حلقه های ست خود، هنوز هم می توانید به مناسبت سالگرد ازدواج حلقه ای به شوهرتان هدیه دهید. اگر مناسبتی که برای آن قصد خرید دارید ازدواج نیست، به دنبال چیزی نمادین از مناسبتی باشید که برای آن قصد خرید دارید.

به دنبال مدل هایی باشید که ممکن است برای او جذاب باشد

این موضوع مسئله مهمی است و حتی ممکن است کار شما را بسیار آسان کند. قبل از اینکه سر خود را در مورد چیزهایی که او ممکن است دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشید، گرم کنید، به هر نماد خاصی که ممکن است برای عزیز شما جذاب باشد فکر کنید. در مجموعه های مردانه، یکی از دسته بندی های پرطرفدار، جواهرات مذهبی  است. اگر مرد شما اعتقادات معنوی دارد، می توانید در یک جشن برای او یک آویز مذهبی به عنوان هدیه بخرید. از صلیب و نشان الله گرفته تا دیگر نمادهای مذهبی. طیف گسترده ای از نقوش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

این امر در مورد جواهراتی که دارای نقوش ورزشی هستند نیز صادق است. آیا مرد شما عاشق فوتبال یا بسکتبال است؟ بسیاری از جواهرسازان,  مجموعه‌های ورزشی انحصاری را می‌فروشند که می‌توانید آویزهای طلا و سایر زیورآلات به شکل توپ ، جوایز و غیره پیدا کنید! طرحی را انتخاب کنید که متناسب با سلیقه او در ورزش باشد و مطمئن باشید هرگز در این انتخاب خود اشتباه نخواهید کرد.

به خصوصیات ظاهری توجه داشته باشید!

برخی از مردان کوتاه قد هستند در حالی که برخی دیگر بلند قد هستند. برخی پهن و برخی دیگر لاغر هستند. جواهرات برای همه آنها مناسب است به شرطی که از طرحی مناسب داشته باشند. برای افراد با قدهای متوسط و کوتاه تر, از زیورآلات بزرگ تر انتخاب کنید. به همین ترتیب، جواهرات ظریف تر را برای افراد  قد بلند و پهن. پس به قد و اندام حتما توجه داشته باشید.

چند نکته را برای شما یادآور میشویم:

وقتی صحبت از انگشتر و دستبند می شود، هر چه دست عزیز شما بزرگتر باشد، جواهرات او باید درشت تر باشند.

همچنین هنگام خرید زنجیر، قانون ساده ای داریم. اگر گردن باریکی دارد زنجیر کوتاه و اگر دارای گردنی پهن است، زنجیر بلند خریداری کنید.

با توجه به سایز، مطمئن شوید هدیه ی شما مناسب است

وقتی نوبت به دکمه سر دست، گوشواره و آویز می رسد، به دلیل اینکه دارای سایزبندی نیستند برای همه مناسب اند. با این حال، در مورد انگشترها و دستبندها باید به ترتیب اندازه انگشتر و اندازه مچ را بدانید. خرید انگشتری که اندازه نباشد حقیقتا جالب نیست. بنابراین، این نوع از زیورآلات را تنها در صورتی خریداری کنید که می دانید چه اندازه ای مناسب است.

کلام پایانی
اگر مردی که برایش در نظر گرفته اید از هدیه ی شما استفاده نکند، خریدن یک طلا یا جواهر منطقی نیست. بنابراین، مهم‌تر این است چیزی را انتخاب کنید که مرد شما دوست دارد, تا آنچه شما دوست دارید!

حالا، آیا برای خرید جواهرات برای مرد دلخواه خود آماده هستید؟

در فروشگاه انلاین طلا و جواهرات دیورا آماده پاسخگویی و ثبت سفارشات شما هستیم.